YTONG u svijetu

U susret "zelenoj" Svjetskoj izložbi Šangaj 2010: efikasna i održiva gradnja

Svjetska izložba Šangaj 2010, koja se održava u najdinamičnijem kineskom gradu, izložba je arhitekture, održivog građenja i ekološki svjesnog stanovanja. U nešto više od šest mjeseci održavanja, na njoj će biti predstavljeni kultura, poslovanje i narodi iz preko 190 zemalja i regiona širom svijeta. YTONG, svjetski lider u proizvodnji porobetona (AAC – Autoclaved Aerated Concrete), doprinosi uspjehu ovog događaja na najdirektniji način – svojim proizvodima upotrijebljenim u izgradnji zidova više izložbenih paviljona.

YTONG porobeton zastupljen je u nekim od najvažnijih segmenata Izložbe, među kojima su Šangajski svjetski izložbeni centar (Shanghai World Expo Centre), Centar dostignuća (World Expo Performance Center), Tematski paviljon (Shanghai World Expo Theme Pavilion), paviljon Rhône-Alpes, zajednički paviljon Šangajske automobilske korporacije (SAIC) i General Motorsa (GM), paviljon China State Grid i paviljoni Maroka i Švedske. Sve ove građevine ne samo da podsticajno djeluju na razvoj arhitekture, već i prikazuju važne pomake na polju energetske efikasnosti i održivosti u Kini. Šangajski izložbeni centar, Centar dostignuća i Tematski paviljon izgrađeni su kao trajni objekti kako bi ostali u upotrebi i nakon zvaničnog zatvaranja Izložbe, a služit će i kao važni građevinski uzori u Kini.

Jan Buck-Emden, izvršni direktor Xella grupe čiji je YTONG dio, na ovaj način je objasnio važnost ove manifestacije: "Sajam pruža viziju budućeg urbanog života. Ključni element predstavlja unaprijeđena arhitektura za održive objekte. Ponosni smo što smo dio ovog Sajma".

O Svjetskoj izložbi

Prva Svjetska izložba održana je prije 150 godina i, budući da je to globalna izložba ekonomije, nauke i tehnologije, tradicionalno je događaj velikih razmjera. Izložba ima za cilj promoviranje razmjene ideja i razvoj svjetske ekonomije, kulture, nauke i tehnologije, omogućavajući izlagačima da predstave i promoviraju svoja dostignuća i unaprijede međunarodne odnose. Šangajska izložba se održava od 1. maja do 31. oktobra 2010. godine.

Svjetska izložba Šangaj 2010. obara sve rekorde po svojoj veličini i obimu. Na površini od preko 5,28 km2 i sa više od 190 zemalja učesnica, Izložba pruža Šangaju mogućnost da pokaže svoj status ekonomskog i kulturnog središta 21. vijeka. Tema izložbe, "Bolji grad – bolji život", implicira stalno poboljšanje životnih uslova u gradu domaćinu. Ovoga puta, očekuje se najveći broj posjetilaca u historiji održavanja Svjetske izložbe.

Demonstracija energetske efikasnosti

Francuski paviljon Rhône-Alpes, dio UBPA (Urban Best Practices Area) segmenta Izložbe, savršen je primjer primjene energetske efikasnosti u projektovanju i izgradnji. Paviljon predstavlja globalnu prezentaciju "zelene" gradnje. Pri izgradnji ovog paviljona, velikog skoro 3000 m2, primijenjeni su pretežno arhitektonski principi modularnosti, pri čemu je dizajn zasnovan na vrlo preciznim mjerenjima i kontroli ukupne potrošnje energije kako bi bila ostvarena visoka efikasnost. Rhône-Alpes također uključuje tehnologiju pročišćavanje zraka pomoću vegetacije i visokoproduktivne ventilacione uređaje. Sistem je toliko efikasan da je godišnja potrošnja energije objekta manja od one u običnoj stambenoj zgradi – čak i kada se koristi za konferencijsku salu koja crpi energiju ili za kancelarijske potrebe. Paviljon je tako napravljen da ispuni standarde "Qualité Environnementale du Bâti" (standardi okruženja u objektu) i istakne ekonomski i tehnički potencijal oblasti Rhône-Alpes, kao i njene kulturne i turističke mogućnosti.



The French Rhône-Alpes Pavilion under construction

Glavni predstavnik Rhône-Alpes paviljona Jean-Maurice Hebrard je objasnio: "Mi poštujemo najviše standarde u izgradnji. Naš izazov je bio da upotrijebimo najbolje materijale i tehnologije koje zadovoljavaju projekat, čak i ako nisu proizvedeni u Kini. Dakle, morali smo ili da uvozimo ili da se povežemo sa najboljim dobavljačima u Kini. Publika očekuje da se upozna sa najboljim rješenjima iz cijelog svijeta."

Pri izgradnji paviljona Rhône-Alpes upotrijebljen je YTONG porobeton koji je proizvela šangajska fabrika YTONG zidnih blokova. Tokom šetnje gradilištem, neke od prednosti očigledne su čak i neuvježbanom oku: radnici koji bez napora nose lake blokove i sijeku ih do odgovarajuće veličine pomoću običnog stolarskog alata. Najveće prednosti su se mogle uočiti kada je paviljon završen, prvenstveno u njegovoj izuzetno niskoj toplotnoj provodljivosti i potpuno prirodnim materijalima koji su korišteni.

Hebrard je objasnio zašto je za paviljon izabran YTONG porobeton: "Ušteda energije jedno je od najvažnijih pitanja u Kini. YTONG je jedina firma na tržištu koji proizvodi materijale za izgradnju zidova sa takvim karakteristikama izolacije od toplote i hladnoće."
Toplotna provodljivost je važna tema, i postizanje dobrih rezultata na tom polju predstavlja izazov u tehničkom smislu. Rukovodilac YTONG-ovog odsjeka za inovacije Sebastian Klug je objasnio da lambda (mjera termalne provodljivosti kroz blokove) u Kini ima vrijednost 0,11 kod običnih projekata. "Na ovom projektu smo uspeli da odgovorimo na izazov i ostvarimo lambda vrijednost od 0,09, što je bio teško dostižan rezultat koji do sada nije postignut u Kini." YTONG porobeton u svojoj strukturi sadrži milione majušnih pora, a kako zrak ima vrlo nisku toplotnu provodljivost ovaj proizvodni proces omogućava da hladnoća ostane napolju a toplota unutar objekta, i obrnuto tokom ljetnog perioda.

Parametri kvaliteta zraka i potrošnje energije pažljivo se prate u čitavom paviljonu Rhône-Alpes, a rezultati očitavanja se mogu vidjeti u svakom trenutku unutar cijelog objekta. "Posjetioci će doći sa svih strana da vide kako smo to postigli!", rekao je Hebrard.

 

YTONG AAC ready for installation at the French Rhône-Alpes Pavilion

 

Održivost gradnje od samog početka

World Expo Center je glavni prostor za svečanosti, konferencije i forume, a služi kao komandni centar Izložbe. Expo centar je koncipiran kao trajni objekat koji će ostati u upotrebi i nakon Izložbe 2010. kao veliki konferencijski i izložbeni prostor. Sandra Li iz ECADI grupe koja je učestvovala u projektovanju objekta, objasnila je da su obavili detaljnu analizu vodećih svjetskih konferencijskih sala prije nego što su iznijeli prijedlog svog projekta. "Osim što je ispunio zahtjeve u oblasti funkcionalnosti, konfiguracije prostora i upotrebljivosti nakon završetka Izložbe, projekat objekta je osmišljen i izveden tako da poštuje ekološke zahtjeve očuvanja životne sredine i energetske efikasnosti.

Expo centar je također na dobrom putu da dobije zlatni certifikat LEED od Američkog vijeća za "zelenu" gradnju. Dobijanje certifikata LEED (Leadership in Energy and Environmental Design – vodeći na polju uštede energije i zaštite životne sredine) podrazumijeva poštovanje vrlo strogih pravila i zahtjeva da objekat kao cjelina prati princip održivosti. Certifikacija se fokusira na pet ključnih oblasti koji se tiču očuvanja zdravlja ljudi i životne sredine: održivi razvoj terena, efikasnu potrošnju vode i energije, izbor materijala i kvalitet okruženja u unutrašnjosti objekta.

YTONG betonski blokovi sa šupljinama ispunjenim zrakom upotrijebljeni su za izradu unutrašnjih zidova Expo centra. Kako je YTONG masivan materijal koji dobro zadržava toplotu, toplotna izolacija ljeti je mnogo bolja nego u objektima sa suhim oblaganjem, pa tako i troškovi hlađenja mogu biti značajno smanjeni. Pored toga, jedna od važnih prednosti je da se YTONG proizvodi dobijaju direktno iz prirode i ne ugrožavaju životnu sredinu ni na koji način. Beton ispunjen zrakom napravljen je od prirodnih sirovina: kvarcnog pijeska, krečnjaka, cementa, aluminijske komponente i vode. YTONG blokovi doprinose da građevina ima lakšu strukturu pošto su 75% lakši od klasičnog betona i 60% lakši od obične cigle, a i dalje imaju visoku nosivost.

U izradi porobetona troši se manje energije nego pri proizvodnji cigle. Moguće je proizvesti 5 kubnih metara porobetona od samo jednog kubnog metra sirovina. Ukupna potrošnja energije i troškovi transporta također su uključeni u jednačinu "zelene" gradnje. Sa fabrikama koje su strateški locirane širom Kine, YTONG se stara da održi minimalne troškove transporta

.



The Expo Center: green, energy efficient, and environmentally friendly



The Expo Theme Pavilion: 5,000 sq. meter "green walls"



The seashell-shaped Expo Performance Center

Izgradnja boljeg grada

Tematski paviljon Izložbe dizajniran je tako da na najbolji način ilustrira slogan Izložbe "Bolji grad – bolji život". Ovaj objekat ima najveći krov na svijetu sa sistemom za solarnu energiju, 5000 m2 "zelenih zidova" prekrivenih biljkama, i na svijetu najveći pokriveni prostor sa stubovima, na 25.000 kvadratnih metara zapadne izložbene sale.

Wu Yile, menadžer projekta Tematskog paviljona Izložbe, izabrao je YTONG porobetone za ovu važnu građevinu. "YTONG proizvodi su odlični. Istovremeno su viskokvalitetni i veoma laki. Također omogućavaju krajnje precizno ukrajanje i uklapanje a kako su vrlo kompatibilni sa ostalim elementima jednostavni su za postavljanje."

Izložbeni centar dostignuća, u obliku morske školjke – ili možda letećeg tanjira – napravljen je od 33.000 tona čelika, sa kapacitetom od 18.000 mjesta. Građevina će postati kineska najveća sveobuhvatna sala dostignuća, a prva kružna sala čija je unutrašnja struktura je rekonfigurirana u tri dimenzije.

Kako bi se olakšalo u postizanju strogih zahtjeva ovih objekata za budućnost, YTONG je koristio svoje njemačke R&D jedinice sporazumno sa lokalnim kineskim timom. Xellin menadžer za marketing u Kini George Xie je rekao: "Konstantno visok kvalitet blokova i panela osiguran je neprestanim praćenjem tehničkih karakteristika, kao što je velika preciznost u pogledu dimenzija i kompresivna snaga. Ali YTONG je mnogo više od jednostavnog građevinskog materijala: tehnička stručnost našeg osoblja i naše shvatanje kvaliteta znači da mi možemo pružiti kompletna rješenja našim kupcima".

Izazovi Sajma

YTONG se suočio sa tri velika izazova kod sajamskog projekta: arhitektonski, lanac nabavke i tehnološki izazovi – a sve to uspješno je prevazišao YTONG tim.

Sajam dovodi neke od svjetski vodećih kineskih i internacionalnih arhitekti kako bi kreirali inovativne i izazovne građevine za ovu specijalnu priliku. Ne samo da zgrade moraju ispoštovati stroge građevinske kodekse u pogledu otpornosti na zemljotres, zvučnu izolaciju, zaštitu od požara, snagu, energiju i još puno toga već moraju ispoštovati smjelu maštovitost i domaćih i međunarodnih arhitekti u smislu stila, dekorativne rasvjete, električnih i mašinskih aspekata.

Chunfei Ouyang, generalni direktor šangajskog YTONG-a objasnio je sljedeće "Ovo je veliki izazov za proizvodnju zidova. Pored naprednih aspekata naših proizvoda, naš lokalni tim za tehničke usluge, sa više od 10 godina inženjerskog iskustva u Kini, bio je u stanju da uspješno pretvori arhitektonske inovativne projekte u bezbjedna i pouzdana tehnička rješenja, prenoseći njihove fantastične nacrte u prelijepu stvarnost".

Ograničenja u vremenu za izgradnju kao i u fizičkom prostoru oko Sajma također su predstavljala izazov za građevinsku zajednicu. Strogi vladini rokovi u kombinaciji sa potpunim brojem i opsegom građevina – tačno u središtu centra Šangaja – znači da logistika mora biti pažljivo planirana i izvršena. YTONG je upotrijebio fleksibilni proizvodni model, kombinirano sa velikim skladišnim kapacitetom, kao i višestrukim grupnim isporukama usred noći kako bi se ispoštovali i premostili ovi izazovi.

Wu iz tematskog paviljona Sajma primijetio je: "Ima vrlo malo vremena, tako da sve aktivnosti moraju biti preduzete istovremeno kako bi se završilo na vrijeme".

Kako bi se ispoštovao šangajski izazov "Bolji grad – bolji život", od svih paviljona se očekuje da ispoštuju najviše standarde po pitanju ekološke gradnje. Ispunjavanje ovih standarda za porobetone uključilo je specijalne zahtjeve u pogledu veličine, termalne provodljivosti, gustine i snage. Ouyang je napomenuo: "Vrlo smo ponosni što možemo ponuditi kompletno rješenje za ove tehničke zahtjeve kroz našu inovativnost u formuli, sirovinama i proizvodnim procesima. Ovo je položilo kamen temeljac uspjeha za inovativnu arhitekturu na šangajskom Sajmu".

Dugoročne uštede novca

Pored kratkoročnih koristi u pogledu lakoće, tačnosti i velike izdržljivosti, YTONG porobeton također posjeduje mnoge dugoročne prednosti. Stručnjaci za razvoj sa vizijom lako će shvatiti da će bolja termalna efikasnost, otpornost na požar i bolja zvučna izolacija biti od koristi krajnjim korisnicima objekta i stanarima. Također, upotreba YTONG proizvoda pomaže brendu i projektu da budu ekološki, održivi, efikasni u pogledu energije i pametni.

"Ponosni smo što YTONG koriste na različitim mjestima Sajma 2010. i kineski i međunarodni klijenti: dokazuje da smo vodeći na svjetskom tržištu za samoizolatorsku gradnju – imamo savršene proizvode za trenutne i buduće zahtjeve za zgrade u modernim gradovima", objasnio je generalni direktor Grupacije Xella Jan Buck-Emden.

Svjetski lider u AAC

YTONG, dio njemačke Grupacije Xella, svjetski je lider na tržištu u proizvodnji inovativnog sistema gradnje dobijenog sa porobetonima. Porobeton je 1923. godine na Kraljevskom tehničkom institutu u Stokholmu pronašao švedski arhitekt dr. Johan Eriksson. Prvi YTONG blok proizveden je 1929. godine a YTONG brend je registriran 1940. godine. U posljednjih 80 godina, razvijen je niz YTONG proizvoda i sada je to najuspješniji brend porobetona, dostupan u više od 30 zemalja širom svijeta.

Prva YTONG fabrika u Kini sagrađena je 1997. godine u Yangtze Delta. Od tada, YTONG je osnovao fabrike u Šangaju, Zhejiang i Tianjin koje proizvode 1,2 miliona kubnih metara porobetona godišnje, time predstavljajući najvećeg proizvođača porobetona u Kini. Pored proizvodnje, YTONG je dosta investirao u istraživačke projekte, kao i u obuku i edukaciju inženjera.

YTONG Kina pruža svojim klijentima proizvode svjetske klase, vodeću tehnologiju i rješenja inovativnog sistema kako bi se ispoštovali mnogi izazovi u kineskoj građevinskoj industriji. YTONG je sada priznat kao kineski vodeći stručnjak za porobetone sa brojnim vodećim projektima i stambenim zgradama kao svjedočanstvo svog superiornog kvaliteta.

"Nadamo se da ćemo pokazati da je YTONG elementarni dio svijeta gradnje u budućnosti. Sa našim proizvodima i rješenjima možete ići izvan trenutnih zahtjeva za energetski efikasnu gradnju", rekao je Klug iz YTONG-a. "Šangajski svjetski sajam je stvarno savršeno mjesto za pokazivanje naših proizvoda. Željno iščekujemo buduće uspjehe u Kini – i širom svijeta".